Udbud: brug udbudsportalen i planlægningsfasen
·
Læsetid 1 min
Med Digitale Udbud får havnen adgang til en lang række paradigmer, der fungerer som guides og vejledninger til hele udbudsprocessen.
“Det er en rigtig god idé at oprette sig i Digitale Udbud, allerede når man går ind i planlægningsfasen, så man kan gøre brug af de vejledninger, der er tilgængelige på portalen. Det er en værdifuld hjælp til at komme godt fra start, så man kan spare tid og ressourcer i sidste ende”, fortæller Eva Fiil Nielsen, PA/Policy Advisor i Danske Havne. “Kravet om at udføre udbud digitalt træder først i kraft den 1. juli 2018, men hvis man påtænker at gennemføre et udbud, kan man allerede nu få adgang til portalen, så udbuddet ikke behøver gå om, hvis det offentliggøres efter 1. juli 2018”, tilføjer Anne Borch Dissing, projektkonsulent ved Kammeradvokaten. Danske Havnes bestyrelse har besluttet, at der etableres en brugerbetalt digital udbudsservice, som havnene får mulighed for at bruge. Danske Havne har indgået aftale med Kammeradvokaten om at give adgang til deres portal Digitale Udbud. ”Digitale Udbud” er et digitalt udbudssystem, der understøtter håndtering af udbudsprocessen fra oprettelse af udbudspakke til udvælgelse af tilbudsgiver. Derudover indeholder systemet også en lang række paradigmer, der fungerer som guides og vejledninger til hele udbudsprocessen. Havnen er selv ansvarlig for at udarbejde al materialet, og Kammeradvokaten står for at lægge materialet op. Et udbud på portalen koster 10.000 kr. ex. moms. Læs Kammeradvokatens guide til digitale udbud her Læs mere om Digitale Udbud og hvordan man opretter havnen som bruger her For spørgsmål kontakt Eva Fiil Nielsen, PA/Policy Advisor i Danske Havne, e-mail efn@danskehavne.dk, mobil 6171 0706 Læs flere nyheder fra Danske Havne her